.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کجور مازندران سال 91 شهر می‌شود

بخشدار کجور مازندران شهر شدن کجور از سال آینده و اقامه نخستین نماز جمعه منطقه کجور در 14 بهمن سال جاری را دو اتفاق مبارک اقتصادی و فرهنگ دینی برشمرد.

به گزارش
شمال نیوز به نقل از فارس، سید نادر موسوی‌زاده بعدازظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران بخش کجور اظهار داشت: برخی از شوراها و دهیاران بدون در نظر گرفتن جایگاه بخشداری و پیگیری امور به صورت غیرقانونی مستقیم با ادارات و فرمانداری‌ها مکاتبه می‌کنند که این مسئله قابل درک نیست.

* راه‌اندازی باجه‌ای برای مکاتبه
موسوی‌زاده از راه‌اندازی باجه‌ای برای مکاتبه شوراها و دهیاران با شورای بخش و بخشداری خبر داد و ادامه داد: شوراهایی در راه خدمت‌رسانی بهینه به مردم نتیجه گرفتند که حضور و تلاش بیشتری داشته‌اند.
بخشدار کجور با بیان اینکه قصد داریم اردیبهشت‌ماه به نحو شایسته از شوراها و دهیاران نمونه و پرتلاش تقدیر ویژه به‌عمل آوریم، بیان داشت: حدود 40 معیار را برای سنجش و ارزیابی به دهیاران اعلام کردیم که باید در آن چارچوب کار کنند و کسی که تلاش می‌کند باید با کسی که زحمتی به خود نمی‌دهد فرق داشته باشد.

* عدم مطالعه قوانین و مقررات شوراها
موسوی‌زاده یکی از چالش‌های مهم شوراها را عدم اطلاع و مطالعه قوانین و مقررات شوراها دانست و خاطرنشان کرد: دیده شده است که فردی تخلفی انجام داده و چون شورا نیز از آن تخلف آگاهی نداشته است با آن برخورد نکرده و در نهایت آن شورا در دادگاه محکوم شده است.
وی با اشاره به اینکه دهیاران با پشت سر گذاشتن کلاس‌های مختلف در این مورد مشکلات کمتری دارند، بیان داشت: شوراها در این مورد نباید از دهیاران عقب بمانند و باید نسبت به قوانین مربوط به خود تلاش کنند.

* اقامه نخستین نماز جمعه منطقه کجور 14 بهمن
موسوی‌زاده از اقامه نخستین نماز جمعه منطقه کجور در 14 بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده حجت‌الاسلام یزدان جهاندار لاشکی ابلاغ رسمی امام جمعه منطقه کجور را گرفتند و نمازجمعه را شروع می‌کنند.
وی تصریح کرد: هماهنگی حضور مردم در نمازجمعه برعهده شوراها است تا با هماهنگی لازم با آموزش و پرورش سرویس‌دهی را منظم پیگیری و امکان حضور آسان مردم را در این نهاد مقدس فراهم سازیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه نخستین و مهم‌ترین آیتم خدمات‌دهی به روستاییان جمعیت است، تصریح کرد: اگر امروز نتوانیم حق خود را بگیریم دیگر نمی‌توانیم، قانون می‌گوید اگر روستایی بالای 50 خانوار باشد دهیار قانونی باید داشته باشد که اکثریت روستاها بالای 50 خانوار هستند و سال جدید دهیار خواهند داشت.

*20 هزار نفر افزایش جمعیت
بخشدار کجور با بیان اینکه روستاهایی که بر اساس شاخص سال 85 جمعیت‌شان افزایش یافته را تشویق می‌کنیم، گفت: بر اساس آمار غیررسمی از سرشماری اخیر نزدیک به 20 هزار نفر افزایش جمعیت داشته‌ایم.
وی در ادامه از اختصاص 29 شعبه اخذ رای در کجور خبر داد و اظهار داشت: تصمیم داریم در هر یک از شعب حداقل یکی از شوراهای روستاها حضور یابد و همچنین باید فضای فیزیکی شعب اخذ رای نیز به خوبی با امکانات گرمایشی، روشنایی، ارتباط تلفن همراه و ثابت و ... بدین منظور مهیا شود.

* در مورد گازوییل هیچ مشکلی نداریم
موسوی‌زاده با اشاره به اینکه مدیریت سوخت شهرستان بر عهده منطقه کجور است، گفت: برخی از عدم دریافت سوخت به‌ویژه گازوئیل گله‌مند هستند در حالی که در سایت شرکت نفت ثبت‌نام نکردند در صورتی که در مورد گازوییل هیچ مشکلی نداریم و روستائیان به محض ثبت‌نام سوخت را دریافت می‌کنند.
موسوی‌زاده در ادامه با بیان اینکه شوراها حداقل باید دو جلسه در ماه بر اساس قانون داشته باشند و صورت‌جلسه را به شورای بخش تحویل دهند، گفت: نظارت رسمی مالی را در دستور کار قرار داریم.

* شوراها درباره وام مشاغل خانگی روستاییان را باخبر کنند
وی اذعان داشت: برخی دهیاران و شوراهای ما اشکال مالی دارند، روستاهایی داریم که با وجود دارابودن دهیار درآمدها به نام شورا واریز می‌شود و این خلاف قانون است و قابل بخشش نیست، نباید شورایی که دهیاری دارد حساب شورا باز باشد، هر برداشت از حساب نیز باید با مصوبه صورت گیرد.
وی همچنین بر ثبت‌نام روستاییان در سایت جهادکشاوری تاکید و تصریح کرد: از این پس هر نوع تسهیلات و معرفی‌نامه و... باید بر اساس ثبت‌نام صورت گیرد در صورتی که بالای 50 درصد کشاورزان ما در سایت جهادکشاورزی ثبت‌نام نکردند بنابراین بدون ثبت‌نام به هیچ وجه کشاورز شناخته نمی‌شوند.
موسوی‌زاده با اشاره به اینکه مردم همیشه از عدم دریافت تسهیلات معترض هستند بدون اینکه به اطلاعیه‌هایی که در این‌باره توسط دستگاه‌های مختلف می‌شود توجه داشته باشند، گفت: شوراها باید درباره این تسهیلات همچون وام مشاغل خانگی و تسهیلات خوداشتغالی و ....اهالی روستا را باخبر کنند.

* هم‌اکنون به فکر بحران آب تابستان باشیم
بخشدار کجور با بیان اینکه از هم‌اکنون باید به فکر بحران آب تابستان باشیم، اظهار داشت: باید به‌صورت مشارکتی مجتمع‌های آب چندین روستا را در قالب یک پروژه بیاوریم چرا که در این صورت می‌توان مشکل آب روستاهایی که از کمبود آب رنج می‌برند را حل کرد.
وی ادامه داد: بودجه‌نویسی نیز باید به موقع توسط دهیاران صورت گیرد و دهیاران برای دریافت تسهیلات باید پروژه و طرح‌نویسی را بیاموزند تا اعتبارات بهتر و بیشتری جذب کنند.
وی به معضل زباله به عنوان یکی از عمده‌ترین مشکلات روستاهای کجور اشاره داشت.

* وقوع بیش از 10 مورد آتش‌سوزی
موسوی‌زاده از وقوع بیش از 10 مورد آتش‌سوزی در ماه‌های اخیر در منطقه کجور خبر داد و گفت: عدم تعریض معابر در روستاها یکی از مشکلاتی است که در زمان آتش‌سوزی برای اطفای حریق با آن مواجه هستیم چرا که در خیابان‌های باریک امکان ورود ماشین آتش‌نشانی نیست که این مسئله خسارات زیادی را به همراه داشته است.
وی بر لزوم فرهنگ‌سازی بین مردم روستاها برای مناسب‌سازی کوچه و خیابان‌ها به منظور اجرای طرح‌های هادی تاکید کرد.

* شهر شدن روستای کجور در سال آینده
بخشدار کجور در ادامه از شهر شدن روستای کجور در سال آینده خبر داد و گفت: مراحل اداری شهر شدن کجور به همت دهیار و شورای کجور انجام شد و با مطرح شدن در هیئت دولت سال 91 اجرایی می‌شود.
بخشدار کجور همچنین از راه‌اندازی سایت بخشداری کجور خبر داد و اظهار داشت: از شوراها می‌خواهیم در یک نگاه، روستای خود را در این سایت معرفی کنند و گزارشی از پیشینه روستا و عکس‌های مختلف از روستا را در آن درج کنند.
وی یادآور شد: در همین سایت بخشی به‌عنوان ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان راه‌اندازی کردیم تا شاید نیازی به جذب و همکاری بود از این افراد استفاده کنیم.
موسوی‌زاده افزود: با همت دهیاری‌ها و شوراها با تعامل مدیرکل امور روستایی مازندران مقرر شد کامیونی خریداری شود که 50 درصد را روستاهای کجور و 50 درصد را استانداری بدهد که دهیاری‌ها و شوراهایی که توان مالی دارند می‌توانند کمک کنند.
وی گفت: با راه‌اندازی کارخانه نوشهر فقط باید زباله را از کجور به نوشهر حمل کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.